خرید و فروش پالت پلاستیکی
پالت کاسپین
پالت پلاستیکی و وظیفه آن در حمل و نقل

نقش پالت های پلاستیکی در حمل و نقل 

انبار های بسیار بزرگ در سطح ایران وجود دارند که جابه جایی کالا در آن ها بسیار زیاد است.

شرکت هایی که در سیستم جابجایی شان از پالت پلاستیکی استفاده می کنند هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهند و همچنین سرعت کار را بسیار بالا می برند.

پالت های پلاستیکی همانند اسب های کاری می مانند. آنها برای کارهای بسیار و مداوم ساخته شده اند پالت پلاستیکی دائما در حال جابجایی  پرتاب شدن به کنار و افتادن قرار می گیرد. پالت ها نقش پشتیبانی حیاتی را در جابجا کردن اکثر کالاها ایفا می کنند. پالت های پلاستیکی همانند چسب با کارخانه جات شرکت های پخش تولیید کنندگان و صنایع لجستیکی اتصال خورده است و بدون پالت پلاستیکی زنجیره تامین عمل نمی کند.

کیفیت و نوع پالت ها به خیلی فاکتور ها مثل زمان حمل ایمنی کیفیت محصول و هزینه ها بستگی دارد. پالت ها در اشکال با سایز و مواد مختلف عرضه می گردد.

انتخاب درست در خرید پالت پلاستیکی فرآیند اجرا و حمل و نقل را بسیار هموار می کند اما اگر انتخاب بدی در مورد پالت داشته پاشیم علاوه بر هزینه های غیر قابل توجیه مشکلات را نیز افزایش می دهد. می شود مثالی در انتخاب نامناسب پالت زد؛ مثلا در صورت انتخاب پالت نامناسب باعث از دست دادن محصولات تولیدی می شود.

در بعضی از صنایع انتخاب پالت پلاستیکی به محصول پایانی بستگی دارد به عنوان مثال در صنایع غذایی نوشیدنی و دارو سازی معمولا از جک پالت برای حمل و نقل استفاده می کنند و آن ها از پالت های جک خور همیشه استفاده می کنند  اما در صنایع پتروشیمی فقط از پالت های لیفتراک خور استفاده می کنند.

پالت پلاستیکی و وظیفه آن در حمل و نقل

انتخاب هوشمندانه در پالت

 

بعضی شرکت ها انتخاب پالت هایشان به انبارش و سیستم های پخش شان بستگی دارد.

در بعضی موارد دیگر مصرف کنندگان پالت جنبه های مثبت و منفی یک پالت را می سنجند و بعد تصمیم به انتخاب پالت با توجه به نیازشان انجام می کنند.
چوب یکی از سنتی ترین از انواع پالت میباشد و همچنین به عنوان محبوب ترین نوع .

پالت های چوبی از عمر خوبی نسبتا برخوردار هستند و همچنین قدرت کافی جهت حمل یک تن کالا را دارد و از همه مهمتر قیمت پایین تری نسبت به پالت پلاستیکی یا پالت فلزی و آلومینیومی دارد.

اما از نکته های منفی آن می توان به مواردی مثل آتش سوزی عدم رعایت بهداشت و پوسیدگی اشاره کرد.

اکثر کمپانی ها از پالت 4 طرفه استفاده می کنند پالت 4 طرفه یعنی از هر 4 طرف آن بتوان پالت را با لیفتراک جابجا کرد.

شرکت پترو پالت کاسپین مشاوره خوبی در جهت انتخاب مناسب ترین پالت به شما می دهد.

 

دستاورد های پلاستیک

 

پالت چوبی یک انتخاب سنتی می باشد اما با پیشرفت صنعت پلاستیک در ایران وجهان پالت پلاستیکی هم به عرصه حمل و نقل کالا وارد شد و یک انتخاب قابل قبول می باشد.

در مقایسه پالت چوبی و پالت پلاستیکی   پالت پلاستیکی خرابی کمتری نسبت به پالت چوبی دارد و جراحات کمتری به کارگران وارد می کند و همچنین طول عمر بالاتری دارند اما بعضی از شرکتها هنوز به این فواید نرسیده اند و مقداری زمان می برد تا متوجه شوند که استفاده از پالت پلاستیکی نوعی سرمایه گذاری است.

اگرچه پالت پلاستیکی گرانتر از پالت چوبی می باشد اما آن ها مستحکم تر با دوام تر و سبکتر از پالت چوبی می باشند همچنین آن ها دافع آب (ضد آب ) مقاوم در برابر آتش وتجدید پذیر می باشند.

همچنین آنها به دلیل عدم شکستگی و نداشتن میخ و چوب شکسته صدمات کمتری در انبارهای کالا به محصولات و کارگران وارد می کنند.

همچنین پالت های پلاستیکی به دلیل اینکه می توان اسم شرکت ها را روی آن حک کرد و رنگ آن را نیز تغییر داد کمک شایانی در زنجیره تامین و پخش در تمام دنیا نموده است.

همچنین یکی از مزایای دیگر پالت پلاستیکی این است که حافظ محیط زیست می باشد و مانع قطع درختان می شود که برای ساخت پالت چوبی به کار می رود.

پالت پلاستیکی با چه موادی می توان تولید شود ؟

  • پالت پلاستیکی با مواد خالص که می توان به دفعات زیاد تا چندین سال از آن استفاده کرد.
  • پالت پلاستیکی با مواد درجه 2 که برای محصولات با وزن 600 کیلو گرم می باشد که می توان به دفعات زیاد مورد استفاده قرار گیرد .
  • پالت پلاستیکی جهت یک بار استفاده که بیشتر در محصولات صادراتی مورد استفاده قرار می گیرد .

چه تعداد سفر برای یک پالت امکان پذیر است؟

هسته اصلی در آنالیز و مشخصات یک پالت مناسب تعداد سفر هایی است که می تواند انجام دهد یا همان تعداد جابجایی در طول زمان مشخص در واقع اولین متغییر برای امتیاز دهی به یک پالت پلاستیکی مقدار جابجایی می باشد .

در آخرین تحقیقات بدست آمده در مورد پالت نشان داده است که: پالت های چوبی در اکثر سفری که می تواند انجام دهد ۴ تا ۶ بار می باشد و اما پالت های پلاستیکی می تواند تا 30 مرتبه به سفرهای بلند مدت بین قاره ای بدون مشکل طی کند.

طبق گفته های شرکت پترو پالت کاسپین آن ها پالت های پلاستیکی تولید شده خود را تا یک سال گارانتی تعویض میکنند .

همچنین آنها این همت را پیش روی خود گذاشته اند که این زمان را تا 3 سال افزایش دهند و همچنیت تعداد سفر هر پالت پلاستیکی را به 40 سفر در سال افزایش دهند .

تحقیقات نشان می دهد که بیشتر آمار صدمات یک پالت در جابجایی آن می باشد اگر یک پالت به طور دایم در حالجابجایی باشد طول عمر آن پالت 3 تا 5 سال می باشد و اگر همان پالت در حالت ثابت باشد خیلی بیشتر عمر می کند.

3.7/5 (7 رای)
ارسال نظر
verification