خرید و فروش پالت پلاستیکی
پالت کاسپین
تاریخچه و انواع پالت

تعریف پالت و تاریخچه آن

پالت (pallet) یک سازه صاف جهت حمل و نقل است که از چوب یا پلاستیک و در مواردی از فلز تولید می شود. هدف از ساخت پالت این است که با آن بتوان به جابجایی بار و کالا به وسیله لیفت تراک به صورت ایمن اقدام کرد. کالا را بر روی پالت قرار می دهند و با تسمه های فلزی یا پوشش های پلاستیکی محکم انعطاف پذیر به همدیگر و به پالت می بندند. قبل از استفاده از پالت های چوبی، تیر غلطک های ساده ای وجود داشت که از بسته هایی تشکیل شده بود که به طبقه بالا بسته می شد. این تیر غلطک ها به همرا یک کامیون بالا بر ابتدا در کارخانه ها و انبارهای آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.

انواع پالت

پالت استیرینگر

این پالت چوبی بوده و از 3 تکه چوب موازی با که در کف و انتهای چوب ها قرار می گیرد تشکیل شده است. این پالت دو راه می باشند بدان معنی که جک پالت می تواند از 2 طرف، آن را بلند کند. ولی لیفتراک می تواند آن را از 4 طرف بلند کند بنابراین حمل این نوع پالت ها توسط لیفتراک راحت تر و سریع تر از جک پالت می باشد.

پالت استیرینگر

پالت باکس

 این نوع پالت دارای لبه های بلند هستند و شکل یک جعبه را دارند و مخصوص حمل وسایل و بارهایی هستند که باید در اطراف نیز از ضربه در امان بمانند.

پالت باکس

پالت بلوکی

 پالت بلوکی که به آن مانجو هم می گویند مستحکم تر از پالت های استیرینگر هستند. پالت های بلوکی طوری طراحی شده اند که از نظر عمودی و افقی مناسب تر برای حمل بار می باشند. یک پالت بلوکی به عنوان پالت های 4 راهی شناخته می شوند چون جک پالت می تواند آن را از هر چهار جابجا کند.

پالت بلوکی

پالت پلاستیکی

 این نوع پالت در مقایسه با پالت چوبی در هنگام جابجایی آسیبی به کارگر نمی زند و قابل بازیافت می باشند. بنابراین بعد از پایان طول عمر همچنان قیمت قابل توجهی دارند. این پالت با آب قابل شستشو بوده و مثل پالت چوبی احتیاج به گند زدایی ندارد. به دلیل جنس پلاستیکی، شرکت ها قادرند لوگوی خود را روی آن حک یا چاپ کنند. پالت پلاستیکی در رنگ های گوناگون تولید می شود و کارخانه ها و انبارها می توانند جهت جداسازی محصولات خود از رنگ های متفاوت پالت کمک بگیرند. پالت های پلاستیکی از جنس HDPE و یا PET ساخته می شوند. این نوع پالت ها با دوام بوده و عمر مفید خوبی دارند. لازم به ذکر است که پترو پالت کاسپین از بزرگترین تولید کننده ی انواع پالت های پلاستیکی است 

پالت پلاستیکی

پالت فلزی

 بزرگترین عیب پالت فلزی پوسیدگی و وزن زیاد آن می باشد و به همین خاطر موارد کاربرد کمی دارد. ولی در عوض بسیار محکم می باشد و در برابر ضربه و فشار مقاومتی فوق العاده دارد.

پالت فلزی

3.3/5 (6 رای)
ارسال نظر
verification