خرید و فروش پالت پلاستیکی
پالت کاسپین
در صنعت داروسازی از چه نوع پالتی استفاده می شود؟

پالت بهترین روش برای صنعت داروسازی


مرحله تولید بطری دارو، صنایع کمی وجود دارند که اهمیت بهداشت در آن بیشتر از بخش مراقبت های بهداشتی و دارویی باشد. وقتی صحبت از محصولات دارویی می شود، تمام جنبه های زنجیره تامین - از تولید تا توزیع - باید از یک سیاست دقیق کنترل کیفیت و استانداردهای بالینی پیروی کنند. خطرات نقض این استانداردها فقط بیمار کردن مصرف کنندگان و بیماران نیست، بلکه هزینه های بالقوه دادرسی، هزینه های فراخوان محصول و آسیب برند برای تامین کنندگان و توزیع کنندگان را نیز شامل می شود.

در گذشته، تولیدکنندگان دارو، پالت ها را به عنوان بخشی از برنامه های کنترل کیفیت در نظر نمی گرفتند. در نتیجه پالت‌های بی کیفیت، تولیدکنندگان دارویی مانند جانسون و جانسون و فایزر به دلیل آلودگی محصول از پالت‌های چوبی، فراخوان محصولات خود را صادر کردند.

پالت های پلاستیکی جایگزین مطمئنی برای پالت های چوبی در صنعت داروسازی و پزشکی هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد پالت های درجه پزشکی، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید

پالت‌های چوبی خطر بیشتری برای نگهداری باکتری‌ها، آفات یا قارچ‌ها دارند، در حالی که تراشه‌ها یا میخ‌های بیرون زده پتانسیل شکستن بسته‌بندی‌های غیرقابل دستکاری را دارند.

ایمنی و خطرات حمل و نقل محصول با پالت های چوبی


معیارهای کلیدی پالت در صنعت داروسازی استانداردهای بهداشت بالینی است. اگرچه پالت های چوبی کم هزینه، یکبار مصرف و آسان برای تعمیر هستند، اما برای این معیارها گزینه ایده آلی نیستند.

پالت‌های چوبی خطر بیشتری برای نگهداری باکتری‌ها، آفات یا قارچ‌ها دارند، در حالی که تراشه‌ها یا میخ‌های بیرون زده پتانسیل شکستن بسته‌بندی‌های غیرقابل دستکاری را دارند. همچنین مواد شیمیایی روی سطح پالت های چوبی به عنوان راهی برای از بین بردن آفات یا حفظ چوب استفاده شده است. این آلودگی بالقوه از باکتری ها، آفات و مواد شیمیایی به عنوان یک خطر سلامتی برای مصرف کننده و یک خطر مسئولیت برای تامین کننده است.

پالت چوبی سلامت محصولات دارویی را به خطر می اندازد

در سال 2008، کارخانه داروسازی جانسون و جانسون پس از شکایت مشتریان از بوی کپک زدگی ناشی از داروی آرتریت، تایلنول، از افکار عمومی و سازمان غذا و داروی آمریکا انتقاد کرد. اعتقاد بر این بود که آلودگی به دلیل یک ماده شیمیایی به نام 2، 4، تریبروموآنیزول (TBA)، محصول جانبی یک ماده شیمیایی دیگر است که برای حفظ مواد چوبی استفاده می شود. منبع TBA در پالت های چوبی مورد استفاده برای حمل و نقل دارو ردیابی شد. این آلودگی منجر به فراخوان گسترده Tylenol از قفسه‌های داروخانه شد.

یک حادثه مشابه در سال 2010، پس از گزارش هایی مبنی بر بوی مشابه در داروی کلسترول لیپیتور، فایزر را درگیر کرد. مشخص شد که بوی Lipitor همچنین به دلیل آلودگی TBA از پالت های چوبی است و Pfizer مجبور شد تقریباً 40000 بطری Lipitor را فراخوانی کند. از آن زمان، فایزر تصمیم گرفت از پالت های چوبی به پالت های پلاستیکی تبدیل شود تا خطر آلودگی آتی پالت های چوبی را از بین ببرد.

مزایای پالت پلاستیکی در صنعت داروسازی


پالت های مصارف پزشکی پالت های ساده استفاده از پلاستیک به عنوان ماده ای برای پالت ها در صنعت داروسازی خطر آلودگی پالت ها را در حین حمل و نقل و توزیع کالاهای پزشکی از بین می برد. در اینجا به این صورت است:

پالت های پلاستیکی راحت تر از پالت های چوبی تمیز و ضدعفونی می شوند. مواد پلاستیکی آب را جذب نمی کنند، بنابراین هر گونه آلودگی سطحی به راحتی در طول فرآیند پاکسازی از بین می رود.

  • پلاستیک یک ماده بی اثر است که استفاده از آن را در اتاق های تمیز با حساسیت بالا و تاسیسات تولید ایمن می کند.
  • حشرات و آفات نمی توانند در داخل مواد چوبی زندگی کنند و برای درمان این آفات به هیچ آفت کشی نیاز نیست.
  • هیچ استفاده ای از مواد شیمیایی مانند TBA برای تصفیه و نگهداری مواد پالت مورد نیاز نیست.
  • پالت های پلاستیکی به دلیل بیرون زدگی میخ ها یا ترکش ها خطر آسیب دیدن بسته بندی را ندارند.
  • بدون خطر آلودگی، استفاده از پالت های پلاستیکی خطر کلی برای فراخوان محصول و مسئولیت عمومی ناشی از آلودگی را کاهش می دهد.

پالت مورد استفاده در صنایع پزشکی

در پالت های پلاستیکی درجه داروسازی به دنبال چه چیزی باشید؟


پالت های ساده پالت های آماده دارویی با کیفیت بالا را عرضه می کنند که تمام معیارهای لازم را دارند:

  • به راحتی تمیز و ضدعفونی می شود
  • خطر آلودگی کم
  • کیفیت صادرات
  • ساخت و ساز با کیفیت؛ بدون ناخن یا ترکش
  • بدون مواد شیمیایی

این ویژگی ها حمل و نقل محصولات دارویی را ایمن می کند و خطر جریمه ها، فراخوان ها و مسئولیت کلی تامین کننده یا توزیع کننده را کاهش می دهد.

 

ما در پترو پالت کاسپین با سالها تجربه در عرضه پالت های ایمن مورد استفاده در انواع صنایع حساس از جمله مواد غذایی و آشامیدنی و دارویی داریم. با خیال راحت می توانید انواع پالت های پلاستیکی مورد نیاز خود را از ما تهیه کنید 


برای مشاوره خرید پالت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید
 

4.2/5 (5 رای)
ارسال نظر
verification