خرید و فروش پالت پلاستیکی
پالت کاسپین
پالت پلاستیکی چرخدار

پالت پلاستیکی چرخدار چیست و چه کاربردی دارد؟

پالت پلاستیکی چرخدار، دارای چرخ های مقاوم و مستحکم است که این امر باعث شده است قادر به تحمل کالاها با وزن معادل 800 کیلوگرم باشد. جالب است بدانید پالت پلاستیکی چرخدار در حالت ثابت قادر به تحمل وزن بیش از 1 تن می باشد. چرخ های این محصولات بلبرینگ تقویت شده دارند که به صورت روان و بی صدا حرکت می کنند. بدنه پالت های پلاستیکی چرخدار دارای حالت شبکه ای هستند که این امر مقاومت آن ها در برابر ضربه و وزن بالا را تا حد زیادی افزایش داده است.

پالت پلاستیکی چرخدار

پالت پلاستیکی چرخدار چیست؟

به طور کلی می توان گفت پالت پلاستیکی چرخدار قابل شستشو است و با محیط های مرطوب سازگاری نسبتا بالایی دارد. در واقع صفحات تختی که برای نگهداری کالاها مورد استفاده قرار می گیرند پالت پلاستیکی نامیده می شوند. پس از چیده شدن کالا روی پالت پلاستیکی چرخدار می توان آن ها را به وسیله نوار استریپ فیکس کرد. جابجایی این پالت ها توسط لیفتراک امکان پذیر می باشد. برخی از افراد هنوز از پالت های چوبی استفاده می کنند که لازم به ذکر است پالت های چوبی علاوه بر آسیب زدن به محیط زیست برای کارگران خطرات احتمالی به همراه دارند. این امر باعث شد تا پالت های چوبی خیلی زود از چرخه مصرف خارج شوند. اما پالت های پلاستیکی برای بیش از 30 بار قابل استفاده هستند.

امروزه هر سمتی را که نگاه کنید محصولات تولید شده از مواد پلیمری را مشاهده خواهید کرد، به طور کلی می توان گفت تمام محصولات تولید شده از لاستیک یا پلاستیک به عنوان محصولات پلیمری شناخته می شوند. پالت پلاستیکی چرخدار از پلیمر سبک، ضد آب و قابل شستشو تولید شده است و پس از چند بار استفاده امکان بازیافت آن ها وجود دارد. انعطاف پالت پلاستیکی چرخدار آسیب کالا و کارگران را در زمان انتقال تا حد زیادی کاهش داده است.

اما پلیمرهای طبیعی چوب، پشم، ترکیبات سلولزی و پلیمرهای مصنوعی از مواد نفتی تولید می شوند. با توجه به شرایط اقلیمی کشور عزیز ما ایران مواد پلیمری در دسترس هستند و این موضوع رشد و پیشرفت صنعت پلیمر را تا حد زیادی افزایش داده است.

پالت پلاستیکی چرخدار دارای مزایای قابل توجه بسیار زیادی می باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای پالت پلاستیکی چرخدار

  • این محصولات در برابر ضربه و فشار از استحکام و مقاومت نسبتا بالایی برخوردار هستند.
  • وجود 4 چرخ در این محصولات جابجایی بار و اجسام سنگین را با استفاده از آن ها ساده و راحت ساخته است.
  • این محصولات برای  حمل و نگهداری مواد دارویی، بهداشتی و غذایی گزینه مناسبی محسوب می  شوند.
  • از دیگر مزایای پالت پلاستیکی چرخدار می توان به مقاومت آن ها در برابر رطوبت اشاره کرد.
  • پس از استفاده طولانی مدت و فرسودگی قابلیت تعویض چرخ ها در آن ها وجود دارد.

قابلیت بازیافت پالت های پلاستیکی چرخدار

پالت پلاستیکی چرخدار دچار زنگ زدگی نمی شود و پوسیده نیز نخواهد شد. این پالت ها از طول عمر نسبتا بالایی برخوردار هستند. از این رو شرکت ها می توانند پالت های پلاستیکی خود را پس از استفاده به فروش برسانند. پس از مستهلک شدن و یا شکسته شدن این پالت ها، امکان بازیافت آن ها نیز وجود دارد زیرا مواد اولیه آن ها از پلی اتیلن می باشد. امروزه شرکت های بازیافت پالت های پلاستیکی چرخدار قدیمی را می خرند. در صورتی که قصد استفاده از پالت پلاستیکی چرخدار را به صورت موقت دارید توصیه می شود اقدام به خرید پالت های پلاستیکی چرخدار دست دوم نمایید. با این کار می توانید در هزینه های خود تا حد قابل توجهی صرفه جویی کنید.

4.0/5 (5 رای)
ارسال نظر
verification