خرید و فروش پالت پلاستیکی
پالت کاسپین
خط دوخت پالت چیست؟

وقتی که افرادی برای خرید پالت پلاستیکی می‌روند، ممکن است برخی از خطوط یا ترک‌ها را در برخی از نقاط پالت مشاهده کنند. این موضوع ممکن است باعث شده و تصور کنند که آن پالت با مواد با کیفیت پایین و تولید نشده توسط تولید کننده معتبر ساخته شده است. در این مقاله، می‌خواهیم به اختصار در مورد پدیده خط دوخت پالت توضیح دهیم تا این ابهامات را برطرف کنیم.

اهمیت خط دوخت در پالت‌های پلاستیکی

معمولاً خط دوخت روی سطح پالت مشاهده می‌شود. این خط دوخت، که معمولاً در قطعات پلاستیکی دیده می‌شود، سوالات زیادی را به همراه دارد. این اصطلاح برای بسیاری از کارخانه‌های پالت پلاستیکی و سایر قطعات پلاستیکی که این پدیده را تجربه می‌کنند، آشنا نیستند.

ریشه‌ی خط دوخت در پالت‌ها

خط دوخت از حبس گاز مواد در داخل قالب پالت به وجود می‌آید و در واقع از فرایند تزریق ایجاد می‌شود. زمانی که مواد اولیه به داخل دستگاه ریخته می‌شود و پس از ذوب و دیگر فرایندها، مواد مذاب پلاستیک وارد قالب پالت پلاستیکی می‌شوند، باید سریعاً خنک شوند تا به شکل قطعه مورد نظر تبدیل شوند. این فرایند تبدیل مواد مذاب به قطعه جامد سبب بوجود آمدن گازهایی از محل پیوند مواد در داخل قالب پالت می‌شود و خطوطی در سطح پالت و گاهاً ترک‌هایی در سطح پالت پلاستیکی ایجاد می‌کند که اصطلاحاً خط دوخت پالت نامیده می‌شود.

روش‌های جلوگیری از خط دوخت

برای جلوگیری از این پدیده، راهکارهایی وجود دارد. یکی از روش‌های تجربی که با بازخورد مثبتی همراه بوده است، ایجاد راه‌های هوا در قالب می‌باشد. این راه‌های هوا به طوری طراحی شده‌اند که گازهای بوجود آمده از محل پیوند مواد در داخل قالب پالت را از بین می‌برند.

با به کارگیری این راهکارها، پالت کاسپین تلاش می‌کند تا خطوط دوخت پالت‌ها را به حداقل برساند، اما باز هم احتمال وقوع این پدیده وجود دارد. از این رو، آگاهی از این موضوع و اینکه این خطوط در واقع نشان‌دهنده فرآیند تولید است، می‌تواند به مصرف‌کنندگان در درک بهتری از کیفیت پالت‌های پلاستیکی کمک کند.

/5 (0 رای)
ارسال نظر
verification