خرید و فروش پالت پلاستیکی
پالت کاسپین
پالت پلاستیکی بهداشتی

پالت های پلاستیکی از جمله ابزارهایی هستند که انواع مختلفی از آن در بازار موجود است. پرکاربردترین نوع پالت پلاستیکی، پالت پلاستیکی بهداشتی است که ابزاری مفید برای نگهداری کالاها و جابجایی آن ها می باشد. این پالت ها در ابعاد و اندازه های مختلف تولید و در بازار عرضه می شود. با وجود تولید روزافزون این پالت ها، نیاز مصرف کننده به پالت های فلزی و چوبی به حداقل ممکن رسیده است. در واقع بیشترین کاربرد پالت پلاستیکی بهداشتی برای نگهداری مواد به صورت بهداشتی می باشد. در ادامه به توضیح پالت پلاستیکی و کاربرد پالت پلاستیکی بهداشتی در صنایع مختلف می پردازیم.

پیش از این که به بررسی پالت پلاستیکی بهداشتی بپردازیم، ابتدا توضیح مختصری از پالت پلاستیکی ارائه خواهیم داد. پالت پلاستیکی وسیله ای برای نگهداری کالاها و جابجایی بارهای سنگین از طریق لیفتراک می باشد. در واقع پالت پلاستیکی جایگزین مناسبی برای پالت های چوبی و فلزی قدیم می باشد. در گذشته پالت های فلزی و چوبی به منظور انبارداری در فروشگاه ها و صنایع و قفسه بندی مورد استفاده قرار می گرفتند. اما این پالت ها به آسانی قابل استفاده نبودند. چرا که وزن سنگینی داشتند، در مجاورت رطوبت خراب می شدند و یا هنگام نقل و انتقال و جابجایی می شکستند.


امروزه پالت های پلاستیکی در ابعاد مختلفی تولید می شوند و بهترین وسیله برای نظم دادن کالاها در انبار به شمار می روند. در حقیقت با استفاده از پالت پلاستیکی می توانید کالاها را از رطوبت و گرد و خاک زمین دور نگه دارید. پالت های پلاستیکی علاوه بر انبار مواد غذایی، در سردخانه ها، همچنین میدان های میوه و تره بار، اسکله ها، صنایع غذایی، مکان های مربوط به بارگیری کالاها و ... مورد استفاده قرار می گیرند.


 
پالت پلاستیکی بهداشتی چیست؟

 


در حقیقت پالت پلاستیکی بهداشتی از نظر کاربرد و ظاهر تفاوت چندانی با پالت پلاستیکی معمولی ندارد. بارزترین تفاوت این دو، استریلیزه شدن پلاستیک ها در فرایند تولید پالت پلاستیکی بهداشتی است. این پالت ها وزن سبکی داشته و به گونه ای طراحی شدند که روند دسته بندی را تسهیل می کنند. پالت های پلاستیکی بهداشتی با وجود سبک بودن، قدرت تحمل بالایی دارند و می توانند بارهایی با وزن سنگین را جابجا نمایند. این پالت ها در انبار کالا به عنوان یک پایه مورد استفاده قرار می گیرند و اشیا را از رطوبت و زمین دور نگه می دارند.


 ساخت پالت پلاستیکی بهداشتی به صورت یک بار مصرف برای بسته بندی کالاها مورد استفاده قرار می گیرد. به همین منظور بهترین ابزار برای حمل و نقل، صادرات و مسافرت های طولانی مدت است. از مهم ترین مزیت های این پالت، کیفیت بالا و قابل شستشو بودن آن است. هم چنین پالت پلاستیکی بهداشتی از قدرت ضربه گیری بالایی برخوردار است که همین ویژگی باعث شده هنگام جابجایی به کالا و بار آسیبی وارد نشود. یکی دیگر از مزیت های پالت پلاستیکی بهداشتی، قابلیت انعطاف پذیری آن است که موجب مقاومت این پالت در برابر مواد سمی، شیمیایی و تغییرات آب و هوا شده است. 


کاربردهای پالت پلاستیکی بهداشتی در صنایع مختلف


امروزه پالت پلاستیکی بهداشتی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. بیشترین کاربرد پالت های پلاستیکی بهداشتی برای قفسه بندی و نگهداری محصولات غذایی، بهداشتی و پلاستیکی می باشد. در کارخانه های تولید مواد بهداشتی و شرکت های تولید دارو، استفاده از پالت های فلزی و چوبی ممنوع می باشد. چرا که این مواد باید دور از ویروس، آلودگی و باکتری نگهداری شوند. در غیر این صورت موجب انتقال آلودگی به مواد مذکور خواهند شد. در ادامه برخی از کاربردهای پالت پلاستیکی بهداشتی را مورد بازبینی قرار می دهیم.
 


کاربرد پالت های پلاستیکی بهداشتی

 

کاربرد پالت پلاستیکی در انبار


بیشترین کاربرد پالت پلاستیکی بهداشتی برای انبار کردن مواد اولیه می باشد. این پالت ها با کیفیت بالا، ماندگاری محصولات را بالا برده و آن ها را از آسیب دور نگه می دارند.

 

استفاده از پالت پلاستیکی در مرغداری


پالت های پلاستیکی بهداشتی در مرغداری ها به منظور حمل مرغ زنده کاربرد دارند.

 

پالت پلاستیکی صنعتی


معمولا پالت های پلاستیکی در ابعاد گوناگونی تولید می شوند و در صنایع مختلفی هم چون صنایع آرایشی، بهداشتی و غذایی، مراکز نگهداری و بارگیری کالا، سردخانه ها و ... به دلیل مقاومت بالا و وزن پایین کاربرد دارند. جنس خوب این پالت ها، آن ها را در برابر نفوذ حشرات، پوسیدگی، زنگ زدگی و مواد شیمیایی مقاوم می سازد.

 

کاربرد پالت های پلاستیکی بهداشتی در سردخانه


به طور معمول در سردخانه ها برای نگهداری گوشت مرغ، گوشت قرمز و میوه ها از پالت پلاستیکی بهداشتی استفاده می شود که اصطلاحا ان را پالت پلاستیکی سردخانه ای نیز می گویند.. چرا که از نظر بهداشتی بسیار مناسب هستند و این محصولات را از آلودگی و ویروس دور نگه می دارند.

مزایای پالت پلاستیکی بهداشتی

  • برخورداری از شعله پاشی ضعیف، انعطاف پذیری، وزن کم و قابلیت شستشو با تمامی مواد شوینده
  • مقاومت در برابر نفوذ جوندگان و حشرات
  • حمل و نقل آسان و وزن سبک
  • مقاومت بالا و ضربه گیر بودن
  • قیمت مناسب و صرفه اقتصادی
  • مقاوم در شرایط آب و هوایی مختلف، پوسیدگی و زنگ زدگی
  • زیبایی در ظاهر و قابلیت بارگذاری منظم با توجه به ابعاد گوناگون
  • تنوع در رنگ بندی برای تفکیک، نگهداری و حمل و نقل مواد غذایی، بهداشتی و دارویی
4.0/5 (3 رای)
ارسال نظر
verification