خرید و فروش پالت پلاستیکی
پالت کاسپین
کاربرد های پالت های تودرتو

تنوع بسیار زیادی از پالت‌ها در بازار وجود دارد و در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجهی در استفاده از پالت‌های پلاستیکی تودرتو بوده‌ایم، زیرا سازمان‌ها به دنبال بهره‌گیری از آخرین پیشرفت‌ها هستند. علاوه بر این، ملاحظات زیست‌محیطی به این معناست که تصورات در مورد پالت‌های چوبی سنتی به درستی در حال تغییر است و اکنون پلاستیک قابل بازیافت راهی بهتر از چوب در نظر گرفته می‌شود.
در نگاه اول شاید پالت یک پالت است. اما، در تولید، لجستیک و سایر بخش‌هایی که پالت‌ها یکپارچه هستند، تشخیص زیادی نسبت به نوع پالت وجود دارد. پالت‌ها در طرح‌ها، اندازه‌ها و مواد مختلفی وجود دارند و استفاده یا طبقه‌بندی محصولات در حال حمل یا نگهداری و قابلیت‌های انبارداری، مناسب بودن پالت را تعیین می‌کند.

در حالی که انواع مختلفی از پالت های چوبی وجود دارد (به عنوان مثال بلوک، رشته، دو رو و دو بال)، پلاستیک تنوع بسیار بیشتری از سبک ها و اندازه ها را ارائه می دهد.

برای این منظور، پالت های پلاستیکی برای مشتریانی که نیاز به پالت های تولید شده با طیف وسیعی از مشخصات دارند، ایده آل هستند. علاوه بر پالت‌های استاندارد و اندازه اتحادیه اروپا، پلاستیک طیف گسترده‌ای از اندازه‌های پالت غیر استاندارد را ارائه می‌دهد. این شامل گزینه‌های بودجه، سبک‌وزن و مدل‌های تقویت‌شده می‌شود که در آن پالت‌های سنگین برای بارهای سنگین مورد نیاز است، همچنین مدل‌های نمایشگر و اتاق تمیز (بهداشت مواد غذایی).

طرح‌های مختلف پالت پلاستیکی شامل پالت‌های قابل انباشته، پالت‌های قفسه‌ای، پالت‌های صادراتی، پالت‌های درام، پالت‌های عرشه جامد، جعبه‌های پالت پلاستیکی و پالت‌های تودرتو هستند. بر خلاف چوب، پلاستیک را می‌توان به هر شکلی قالب‌گیری کرد، از این رو سبک‌های متنوع‌تری دارد.

پالت تودرتو چیست؟

پالت های تودرتو در یکدیگر «لانه» می شوند. طراحی منحصربه‌فرد آن‌ها آن‌ها را قادر می‌سازد تا در داخل یکدیگر قرار بگیرند، به این معنی که وقتی خالی هستند راحت‌تر کنار هم قرار می‌گیرند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند.


تفاوت بین پالت های تودرتو و انباشته چیست؟

تفاوت اصلی این دو در نحوه ذخیره سازی آنهاست. وقتی خالی است، پاهای پالت‌های تودرتو در داخل پالت تودرتو در زیر شکاف می‌کنند، به این معنی که آنها محکم روی هم می‌نشینند. در مقابل، پالت‌های قابل انباشته روی هم قرار می‌گیرند، بنابراین در صورت خالی بودن فضای کافی ندارند.

تفاوت دیگر در ظرفیت است. پالت‌های قابل انباشته معمولاً می‌توانند بار بسیار سنگین‌تری را حمل کنند، اگرچه پالت‌های تودرتو در گزینه‌های سنگین‌تری مانند SF 1000 H Pallet 9F نیز وجود دارند. با پایه های بیضوی و تقویت شده، همچنین دارای ظرفیت دینامیکی عظیم 1250 کیلوگرم است.

پالت های تودرتو از چه چیزی ساخته می شوند؟

به طور معمول، پالت های پلاستیکی تودرتو از همان موادی مانند سایر پالت های پلاستیکی، یعنی پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یا پلی پروپیلن (PP) ساخته می شوند.


چرا از پالت های پلاستیکی تودرتو استفاده کنیم؟

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا می‌توانید پالت‌های تودرتو را نسبت به انواع دیگر پالت‌ها انتخاب کنید:

در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کنید

پالت های تودرتو باعث صرفه جویی قابل توجهی در فضا در انبارها می شوند. بهتر از همه، آنها صرفه جویی قابل توجهی را در سفرهای برگشت در صورت خالی ارائه می دهند. به عنوان مثال، شما معمولاً می توانید یک تریلر 13.6 متری را با حداکثر 1450 پالت پلاستیکی تودرتو بارگیری کنید (هر پشته 1200x1000 میلی متری 50/55 واحد خواهد بود)، در مقایسه با تنها 400/450 پالت چوبی (در پشته های 15/18).

این ویژگی منحصر به فرد مزیت بزرگی در مورد هزینه حمل و نقل و سودآوری ارائه می دهد.

ذخیره سازی پالت را افزایش دهید

ذخیره انبوه پالت ها در یک انبار با پالت های تودرتو بسیار امکان پذیرتر است. به لطف ظرفیت تودرتو، می توان فضای انبار را بهینه کرد و در برخی موارد حتی ممکن است امکان استفاده از مکان های کوچکتر را فراهم آورد.

اعتبارنامه های پایداری را افزایش دهید

پالت های پلاستیکی ساخته شده از پلاستیک قابل بازیافت یک گزینه عالی برای شرکت هایی است که به دنبال کاهش میزان کربن خود هستند
بین المللی برخلاف پالت های چوبی، آنها به جنگل زدایی کمک نمی کنند. تحقیقات Deloitte نشان می دهد که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای با در نظر گرفتن پایداری و محیط زیست تصمیمات آگاهانه می گیرند، بنابراین استفاده از پالت های پلاستیکی قابل بازیافت - با عمر کاری بسیار طولانی تر - تأثیر مثبتی بر اعتبار پایداری دارد.

مزایای اضافی پالت های پلاستیکی تودرتو چیست؟

پالت های پلاستیکی تودرتو دارای چندین مزیت اضافی هستند. این شامل:

  • کمتر شکننده
  • کمتر در برابر آسیب ضربه آسیب پذیر است
  • بهداشتی تر باشد و نشت مایعات یا رطوبت را جذب نکند
  • ساخته شده از مواد بدون آلودگی و دارای سطح صاف
  • از نظر لجستیکی کارآمد هستند زیرا آنها به طور محکم در کنار هم قرار می گیرند و در فضا صرفه جویی می کنند
  • مقرون به صرفه
  • سبک وزن
  • قابل استفاده مجدد و دارای طول عمر طولانی 10-15 سال است
  • زمانی که از پلاستیک قابل بازیافت ساخته شده باشد، یک گزینه سازگار با محیط زیست است

چه صنایعی از پالت های تودرتو استفاده می کنند؟

پالت های پلاستیکی تودرتو در بسیاری از بخش ها از جمله تولید، توزیع و خرده فروشی محبوب هستند. از آنجایی که آنها از HDPE یا PP ساخته شده اند، محکم، مقاوم در برابر سایش و پارگی، سبک وزن و حمل آسان هستند. این ویژگی ها آنها را بسیار متنوع و کاربردی برای کاربردهای مختلف می کند.

در اینجا تصویری از برخی صنایع کلیدی که از پالت های پلاستیکی تودرتو برای لجستیک و ذخیره سازی استفاده می کنند و مزایای این نوع پالت برای هر یک از آنها آورده شده است.

انبارداری: در طول همه‌گیری، پالت‌های چوبی کمبود داشتند. در نتیجه، بسیاری از انبارها سیستم های قفسه بندی معمولی خود را ارتقا دادند تا گزینه های مختلف پالت را در خود جای دهند. سیستم‌های قفسه‌بندی معمولی، پالت‌ها را روی دونده‌ها قرار می‌دهند، با پالت‌هایی که روی تیرها قرار می‌گیرند. چنین سیستم هایی پالت های دارای پایه را حذف نمی کنند زیرا ممکن است از چارچوب خارج شوند. اما عرشه‌بندی تیرهای قفسه‌بندی با فولاد یا الوار، یک سکوی ذخیره‌سازی محکم و مستحکم ایجاد می‌کند که انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری نسبت به انتخاب پالت می‌دهد.

با انباشته شدن محصولات در طول همه‌گیری، راه‌حل‌های صرفه‌جویی در فضا حیاتی شدند و با وجود کمبود پالت‌های چوبی، پالت‌های پلاستیکی، به‌ویژه پالت‌های تودرتو، جایگزین مناسبی بودند.

پالت های پلاستیکی تودرتو دارای مزایای بسیاری هستند که یکی از مهمترین آنها قیمت ورودی است. پالت های تودرتو قابل مقایسه با هزینه یک پالت چوبی جدید و به طور قابل توجهی ارزان تر از یک پالت پلاستیکی پنج چرخ هستند.

با این حال، مهم‌ترین مزیت از قابلیت‌های انباشته شدن پالت‌های تودرتو در هنگام خالی است، که فضاهای انبار را تغییر می‌دهد و راندمان حمل‌ونقل را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد. به همین دلایل، پالت های پلاستیکی تودرتو در عملیات انبار محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.

خرده‌فروشی: پالت‌های پلاستیکی تودرتو در نقطه‌ی فروش از نظر زیبایی شناسی بسیار جذاب‌تر از پالت‌های چوبی هستند، بنابراین در طبقه مغازه جذاب‌تر به نظر می‌رسند. این آنها را برای سوپرمارکت‌ها، باغ‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های سخت‌افزاری و سایر فروشگاه‌های خرده‌فروشی ایده‌آل می‌کند.

وقتی که خالی است، پالت‌های تودرتو برای کارگران مغازه سبک وزن هستند و به طور ایمن در داخل یکدیگر لانه می‌کنند تا به انبار برگردند و در فضای ذخیره‌سازی با ارزش صرفه‌جویی کنند. آنها همچنین آسان و راحت هستند و چرخش منظم نقطه فروش را امکان پذیر می کنند.

پالت‌های تودرتوی پلاستیکی قابل بازیافت همچنین پایداری و دایره‌ای را برای کسب‌وکار خرده‌فروش به ارمغان می‌آورند که برای وفاداری مصرف‌کننده حیاتی است.

و برای خرده‌فروشان مواد غذایی، لبنیات و دارو، پالت‌های پلاستیکی تضمین می‌کنند که محصولات از طریق گزینه‌ای بسیار بهداشتی حمل و نگهداری می‌شوند.

توزیع و صادرات: پالت های پلاستیکی صادراتی Nestable مزایای متعددی را برای صادرکنندگان و حمل و نقل هوایی به همراه دارد.

مهمترین مزیت از ترکیب آنها ناشی می شود - خود پلاستیک. این بدان معنی است که آنها از مقررات عملیات حرارتی اعمال شده بر روی پالت های چوبی مستثنی هستند، بنابراین خطر و دردسر تاخیر در محموله ها توسط گمرک در بنادر را از بین می برند.

طبق استاندارد جهانی ایمنی ISPM 15، پالت‌های چوبی و بسته‌بندی‌های چوبی باید برای از بین بردن آفات و بیماری‌های ناشی از چوب گرم یا بخور داده شوند. این مقررات باعث می شود که بسیاری از توزیع کنندگان به جای استفاده از پالت های پلاستیکی فکر کنند.

علاوه بر این، پالت های پلاستیکی تودرتو وزن کمی دارند و وزن پالت برای حمل و نقل بسیار مهم است. بنابراین، یک پالت پلاستیکی سبک وزن، هزینه های حمل و نقل بسیار کمتری را در تمام روش های حمل و نقل جذب می کند.

و همانطور که قبلاً اشاره شد، پالت‌های تودرتوی پلاستیکی قابلیت‌های منحصربه‌فرد صرفه‌جویی در فضا را در سفرهای برگشت ارائه می‌دهند.

4.7/5 (3 رای)
ارسال نظر
verification