خرید و فروش پالت پلاستیکی
پالت کاسپین
بازیافت پالت پلاستیکی

نحوه و چگونگی بازیافت پالت پلاستیکی

زمانی که پالت های پلاستیکی بنا به دلایل مختلف از قبیل ناکارآمد بودن و یا سایش ساده دیگر قابل استفاده نباشند می توان آن ها را بازیافت کرد. برای بازیافت پالت پلاستیکی می توان آن ها را به شرکت تولید کننده دوباره ارسال کرده تا ذوب شوند و به محصولات جدید تبدیل شوند. معمولا این نوع پالت ها را پالت پلاستیکی دست دوم می دانند. بازیافت پالت پلاستیکی به عنوان یک روش سازگار با محیط زیست شناخته می شود که پس از اتمام این فرآیند، خرید مواد بازیافتی پالت های پلاستیکی امکان پذیر می باشد.

دستگاه های بازیافت پالت پلاستیکی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه های مختلفی ابداع شده اند که بازیافت پالت پلاستیکی از طریق آن ها امکان پذیر می باشد. امکان تولید محصولات جدید با استفاده از پالت های پلاستیکی قدیمی فراهم شده است. از این رو  می توان گفت بازیافت پالت های پلاستیکی روشی دوستدار با محیط زیست و سازگار با آن است که امکان دفع و استفاده از مواد اولیه این محصولات را برای شما فراهم آورده است.

حمل و نقل پالت های پلاستیکی در مقایسه با پالت های چوبی آسان تر و ساده تر است. حمل و نقل کالاها با استفاده از پالت های پلاستیکی امروزه در بازارهای محلی و بین المللی رواج یافته است.

روش های مختلف بازیافت پالت پلاستیکی

بازیافت پالت پلاستیکی امروزه به عنوان صنعت طلای کثیف شناخته شده است. این صنعت در مراحل مختلف انجام می گیرد.

به طور کلی می توان گفت بازیافت پالت پلاستیکی به معنای تولید محصولات جدیدتر با تنوع بیشتر است. این امر از طریق بازیافت های پالت های پلاستیکی امکان پذیر است. بازیافت پالت های پلاستیکی شامل راهکارهای مختلف است. همواره سعی می شود تا پالت های پلاستیکی به صورت یکجا و با خودداری از فرآیندهای مرتب سازی زمان بر و پرهزینه بازیافت می شوند.

بازیافت پالت های پلاستیکی به صورت بهینه از سه روش امکان پذیر هست، هر یک از این روش های دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند.

  • بازیافت پالت پلاستیکی به روش مکانیکی
  • به روش انرژی
  • به روش شیمیایی

برای بازیافت پالت پلاستیکی دستگاه مورد نظر بر اساس ضایعات انتخاب می شود. به عنوان مثال برخی از پالت های پلاستیکی که تمیز هستند به شستشو نیازی ندارند. از این رو برای بازیافت این پالت ها از دستگاه های ساده تری استفاده می شود.

بازیافت پالت پلاستیکی از ساده ترین روش های بازیافتی محسوب می شود زیرا این امر تنها با استفاده از یک دستگاه آسیاب پلاستیک امکان پذیر است.

مراحل بازیافت پالت های پلاستیکی

مراحل بازیافت پالت پلاستیکی به طور کلی برای انواع پالت ها یکسان است. پالت های پلاستیکی را ابتدا می توان آسیاب کرده، در مرحله بعد بسته بندی کرده و در نهایت مرحله گرانول سازی فرا خواهد رسید. پس از تولید گرانول پالت های پلاستیکی جدید دوباره تولید شده و وارد عرصه بازار می شوند. در ادامه به بررسی مختصر مراحل بازیافت پالت پلاستیکی خواهیم پرداخت.

مراحل بازیافت پالت پلاستیکی

  • ابتدا ضایعات باید روی تسمه نقاله قرار گیرند.
  • در مرحله بعد بر اساس جنس پلاستیک جداسازی انجام می گیرد.
  • البته لازم به ذکر است که پالت های پلاستیکی از لحاظ رنگ نیز دسته بندی می شوند.
  • پس از مرحله جداسازی به مرحله شستشوی اولیه خواهیم رسید.
  • حال پالت های پلاستیکی خرد شده و آسیاب می شوند.
  • پس از آسیاب شدن ترکیبات به دست آمده با آب سرد شسته خواهند شد.
  • بر اساس دانسیته در آب سرد نیز جداسازی صورت خواهد گرفت.
  • به منظور از بین رفتن اثر چسب و ذرات سخت چسبیده به پالت های پلاستیکی شستشوی سایشی انجام خواهد گرفت.
  • مرحله بعد باید آبگیری صورت گرفته و سپس ترکیبات به دست آمده خشک خواهند شد.
  • حال جداسازی بر اساس لیبل انجام خواهد شد و در نهایت گرانول تولید می شود.

پس از تولید گرانول می توان پالت های پلاستیکی جدید تولید کرد.

3.6/5 (5 رای)
ارسال نظر
verification