خرید و فروش پالت پلاستیکی
پالت کاسپین
نحوه چیدن کالا و بار روی پالت پلاستیکی

در این مقاله می خواهیم در خصوص روش های چیدمان کالا روی پالت پلاستیکی اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. پس با ما همراه باشید. ممکن است پالت پلاستیکی را با نام پالت انبار، جعبه ابزار پلاستیکی و یا غیره شنیده باشید. این محصول وسیله ای می باشد که برای نگهداری و یا چیدمان در انبار ها استفاده می شود. در ایام قدیم جنس این مدل از پالت ها چوبی و یا پالت فلزی بوده است اما امروزه استفاده از پالت پلاستیکی بسیار گسترش پیدا کرده است. چرا که این مدل از پالت ها در مقایسه با پالت های چوبی و فلزی سبک تر هستند و طول عمر بیشتری دارند.

مطلب پیشنهادی پالت کاسپین : طول عمر مفید پالت پلاستیکی 

روش های چیدمان کالا روی پالت های پلاستیکی 

۲ روش برای چیدمان کالا روی پالت پلاستیکی وجود دارد:

  • ردیفی
  • بلوکی

نکته مهم در قرار دادن کالا روی پالت این است که از فضای پالت پلاستیکی استفاده مناسب کنیم و مقاومت را در چیدمان در نظر بگیریم تا کالا سقوط نکند. همچنین برای یک چیدمان صحیح و مقاوم روی پالت پلاستیکی حتما باید اطلاعات کافی و دقیق از ابعاد پالت پلاستیکی و قدرت تحمل بار داشته باشیم. همینطور بهتر است اطلاعاتی درباره ابعاد و قدرت تحمل کارتن ها و بسته های چیده شده روی پالت پلاستیکی داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی پالت کاسپین : نحوه چیدمان کارآمد پالت ها در انبار

در چیدمان کالا روی پالت پلاستیکی باید به دو نکته اساسی توجه کرد. اول اینکه باید حداکثر استفاده از فضا برده شود. نکته دوم دقت به تحمل وزن محصولات چیده شده بر روی پالت می باشد. در نتیجه حتما باید از تحمل مقدار وزن پالت ها و وزن محصولاتی که قصد گذاشتن آن ها بر روی پالت را دارید مطلع باشید

 

کاربرد هر یک از روش های چیدمان کالا


در ادامه می خواهیم به کاربرد هریک از روش های چیدمان کالا روی پالت پلاستیکی اشاره کنیم. همانطور که در بالا اشاره کردیم دو روش برای چیدمان محصول روی پالت پلاستیکی وجود دارد که به طور خلاصه به آن می پردازیم:

چیدن کالا روی پالت پلاستیکی
روش بلوکی: در این روش در انبار ها محصولاتی که قصد چیدمان آن ها را دارید به صورت کارتن و یا جعبه بر روی هم و یا در کنار هم قرار می گیرند. این محصولات بدون استفاده از قفسه در کنار یک دیگر قرار می گیرند. در این مدل از جایگذاری هر قسمت به یک سلول تقسیم می شود. هر قسمت از این بخش دارای تراکم بالایی می باشد.
روش ردیفی: در این روش محصولات به صورت ردیفی کنار یک دیگر قرار می گیرند. در این مدل از چینش می توانید خلاقیت داشته باشید و از چیدمان های زاویه دار در آن استفاده کنید. در این روش، چیدمان محصولات به صورت پلکانی انجام می شود.
سخن پایانی
امروزه استفاده از پالت های پلاستیکی برای چیدمان دسترسی به محصول را راحت تر کرده است. قطعا استفاده از این مدل از پالت ها در هر نوع از کسب و کاری واجب می باشد.

 

 

3.8/5 (6 رای)
ارسال نظر
verification