خرید و فروش پالت پلاستیکی
پالت کاسپین
چند پالت می تواند در یک کانتینر جا شود؟

استفاده کارآمد از فضای کانتینر برای مشاغل درگیر در تجارت بین المللی و تدارکات بسیار مهم است. چه در حال ارسال کالا به خارج از کشور، حمل و نقل محصولات به یک مرکز توزیع، یا جابجایی مواد در زنجیره تامین خود باشید، درک اینکه چه تعداد پالت می توانند در یک ظرف قرار گیرند ضروری است. در این مقاله، ما عوامل تعیین کننده ظرفیت پالت در کانتینرها را بررسی می کنیم و بینش مفیدی را برای کمک به شما در بهینه سازی فضای بار ارائه می دهیم.

اندازه های استاندارد کانتینرها 


قبل از بررسی ظرفیت پالت و پرداختن معیارهای انتخاب برای خرید پالت مناسب کانتینرها، مهم است که با اندازه های استاندارد کانتینر مورد استفاده در صنعت حمل و نقل و لجستیک آشنا شوید:

کانتینر 20 فوتی (TEU): این ظرف دارای طول 20 فوت، عرض 8 فوت و ارتفاع 8.5 فوت است. معمولاً به عنوان واحد معادل بیست فوتی (TEU) شناخته می شود.

کانتینر 40 فوتی (FEU): کانتینر 40 فوتی که اغلب به عنوان واحد معادل چهل فوت (FEU) نامیده می شود، دارای عرض و ارتفاع یکسان با کانتینر 20 فوتی است اما طول آن دو برابر است و اندازه آن 40 فوت است.

کانتینرHigh Cube: این ظروف دارای طولی برابر با ظروف استاندارد 20 فوت و 40 فوت هستند، اما ارتفاع بیشتری دارند، معمولاً 9.5 فوت ارتفاع دارند.

 

کانتینر

ابعاد پالت


پالت ها در اندازه های مختلفی وجود دارند، اما دو نوع رایج آن عبارتند از:

پالت استاندارد (48x40 اینچ): این پالت پرکاربردترین اندازه پالت در آمریکای شمالی است. طول آن 48 اینچ، عرض آن 40 اینچ است و معمولاً ظرفیت بار 4600 پوند را پشتیبانی می کند.

پالت یورو (1200x800 میلی متر): معمولا در اروپا و سایر نقاط جهان استفاده می شود، پالت یورو دارای طول 1200 میلی متر و عرض 800 میلی متر است. ظرفیت بارگذاری آن مشابه پالت استاندارد است.

خرید پالت پلاستیکی 120 در 80

محاسبه ظرفیت پالت در یک کانتینر


برای تعیین اینکه چند پالت می تواند در یک ظرف قرار گیرد، باید فضای موجود در ظرف و ابعاد پالت را در نظر بگیرید. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای محاسبه ظرفیت پالت آورده شده است:

مرحله 1: فضای داخلی کانتینر را اندازه گیری کنید

طول، عرض و ارتفاع داخلی ظرف را محاسبه کنید. به عنوان مثال، برای یک کانتینر استاندارد 20 فوتی، ابعاد تقریباً 19.4 فوت طول، 7.7 فوت عرض و 7.9 فوت ارتفاع دارید.


مرحله 2: محاسبه فاصله بین پالت ها و دیواره های کانتینر

برای اطمینان از بارگیری و تخلیه مناسب، مقداری فاصله بین پالت ها و دیواره های کانتینر در نظر بگیرید. فاصله معمولی 3 اینچ در هر طرف و 6 اینچ در جلو و عقب نقطه شروع خوبی است.


مرحله 3: ردیف ها و لایه های پالت را محاسبه کنید

طول داخلی ظرف را با توجه به فاصله ها بر طول پالت تقسیم کنید. این به شما تعداد پالت هایی را می دهد که می توانند در یک ردیف قرار بگیرند.
عرض داخلی ظرف را بر پهنای پالت تقسیم کنید و فاصله ها را در نظر بگیرید. این به شما تعداد پالت هایی را می دهد که می توانند در یک لایه قرار بگیرند.
برای محاسبه ظرفیت کل پالت، تعداد ردیف ها را در تعداد لایه ها ضرب کنید.

پالت ها در کانتینر


مرحله 4: ارتفاع پالت را در نظر بگیرید

اگر ظروف مکعبی بلند با ارتفاع اضافی دارید، محاسبه کنید که چند لایه از پالت‌ها می‌توانند به صورت عمودی قرار بگیرند در حالی که هنوز فضای خالی در بالا باقی می‌ماند.


نمونه هایی از ظرفیت پالت


بیایید محاسبات ظرفیت پالت را با دو اندازه کانتینر معمولی نشان دهیم: ظرف استاندارد 20 فوت و کانتینر استاندارد 40 فوت. ما از پالت های استاندارد (48x40 اینچ) در این مثال ها استفاده خواهیم کرد:

کانتینر 20 فوتی (TEU):

ابعاد داخلی: 19.4 فوت (طول) x 7.7 فوت (عرض) x 7.9 فوت (ارتفاع)
ابعاد پالت: 48 اینچ (طول) × 40 اینچ (عرض)
ظرفیت پالت: تقریباً 10 پالت (5 ردیف در 2 لایه)


کانتینر 40 فوتی (FEU):

ابعاد داخلی: 39.4 فوت (طول) x 7.7 فوت (عرض) x 7.9 فوت (ارتفاع)
ابعاد پالت: 48 اینچ (طول) × 40 اینچ (عرض)
ظرفیت پالت: تقریباً 20 پالت (10 ردیف در 2 لایه)


لطفاً توجه داشته باشید که این محاسبات یک تخمین اساسی ارائه می‌دهند و ممکن است بر اساس عواملی مانند نوع پالت، جهت انباشته شدن و کارایی بارگذاری متفاوت باشد. همچنین مهم است که ظرفیت وزن ظرف را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که از رتبه بندی وزن ناخالص ظرف (GWR) تجاوز نمی کند.

در حالی که محاسبات فوق یک ایده کلی از ظرفیت پالت ارائه می دهد، چندین ملاحظات مهم وجود دارد که باید در نظر داشت:

نوع پالت: اگر از پالت های یورو یا سایر اندازه های پالت غیر استاندارد استفاده می کنید، محاسبات خود را بر این اساس تنظیم کنید.

توزیع وزن: اطمینان حاصل کنید که وزن پالت ها و محموله ها به طور مساوی در داخل کانتینر توزیع شده است تا ثبات در طول حمل و نقل حفظ شود.

تجهیزات بارگیری: نوع تجهیزاتی را که برای بارگیری و تخلیه استفاده می کنید، مانند لیفتراک یا جک پالت در نظر بگیرید، زیرا این می تواند بر نحوه چیدمان پالت ها تأثیر بگذارد.

مشخصات محموله: ماهیت محموله شما، بسته بندی آن و هرگونه الزامات خاص ممکن است بر نحوه بارگیری پالت ها در کانتینر تأثیر بگذارد.

برنامه های بارگیری سفارشی: در برخی موارد ممکن است
می خواهید برنامه های بارگیری سفارشی ایجاد کنید یا یک متخصص تدارکات را استخدام کنید تا فضای کانتینر خود را برای حداکثر کارایی بهینه کنید.

جمع بندی 

به حداکثر رساندن کارآمد تعداد پالت هایی که می توانند در یک کانتینر قرار بگیرند برای کاهش هزینه های حمل و نقل، به حداقل رساندن ضایعات و بهینه سازی عملیات لجستیکی بسیار مهم است. با درک ابعاد ظروف خود، اندازه پالت های خود و در نظر گرفتن عواملی مانند فاصله و توزیع وزن، می توانید تصمیمات آگاهانه ای برای بسته بندی ظروف به طور موثر بگیرید. برنامه ریزی مناسب نه تنها به شما کمک می کند تا از فضای کانتینر خود به نحو احسن استفاده کنید، بلکه حمل و نقل ایمن و مطمئن کالاهای شما را به مقصد تضمین می کند و در نهایت به سود شما خواهد بود.
 

3.0/5 (2 رای)
ارسال نظر
verification